Śniadanie pozwala schudnąć!

1Drobne błędy, które popełniamy w czasie odchudzania, mogą mieć poważne konsekwencje. Drobne zaniedbania są przyczyną problemów zdrowotnych, mogą również skutecznie przekreślać efekty nawet tych najlepszych diet i godzin spędzonych na aktywnym ćwiczeniu.

Zbyt szybka utrata kilogramów lub diety zwane głodówkami to podstawowe błędy. Najczęściej jednak popełnianym jest rezygnacja ze śniadania. To bardzo ważny posiłek, z którego rezygnować nie można. Śniadanie to przede wszystkim dawka energii na cały poranek oraz świetny sposób na pobudzenie naszego metabolizmu. Warto je zjeść nawet wtedy, gdy rano nie odczuwamy głodu. Ci, którzy zjadają odpowiednie śniadanie w ciągu dnia nie tylko mają więcej energii, ale są bardziej odporni na kuszące przekąski. W efekcie w ciągu dnia osoby zjadające śniadanie mniej podjadają. Ci, którzy rezygnują ze śniadania wierząc, że w ten sposób unikają dodatkowych kalorii, zazwyczaj z nawiązką taką „oszczędność” odrabiają w ciągu dnia. Tym bardziej, że pod wpływem głodu sięgamy po bardziej kaloryczne przekąski i trudniej nam zachować umiar w takim podjadaniu.

Lekkie, zdrowe i smaczne śniadanie powinno stać się zatem podstawą każdej diety odchudzającej. To świetny sposób na udany początek dnia oraz szansa na szybsze i zdrowsze zrzucenie zbędnych kilogramów.

Zdrowie kobiety: jak zadbać o piersi?

2Dbamy o ich wygląd i odpowiednią prezencję. Staramy się je pielęgnować za pomocą odpowiednich kosmetyków, chętnie korzystamy też z ćwiczeń mających zapewnić im jędrność i atrakcyjny kształt. Piękne piersi dla nas, kobiet, są czymś wyjątkowo ważnym.

By otoczyć je maksymalną troską musimy zadbać jednak nie tylko o ich wygląd, ale również o ich zdrowie. Guzy piersi oraz choroby nowotworowe są poważnym zagrożeniem, które możemy znacznie ograniczyć. W jaki sposób? Wbrew pozorom nie jest to trudne. Podstawa to profilaktyka, dzięki której rak piersi lub niezłośliwe guzki można wykryć bardzo wcześnie. Pomaga tu oczywiście regularna mammografia, jednak bardzo ważną role odgrywają badania piersi przeprowadzane samodzielnie przez nas. Takie badanie wcale nie jest trudne. Polega ono przede wszystkim na dotykaniu piersi w różnych pozycjach. Dzięki dokładnemu badaniu można w porę wykryć guzki i zgrubienia. Co zrobić w chwili stwierdzenia ich obecności?

Niezbędna staje się szybka wizyta u lekarza, który powinien zlecić wykonanie dalszych badań. Dzięki nim można ustalić rozmiar guzka oraz to, czy jest on zmianą złośliwą. Taka wiedza jest niezbędna do rozpoczęcia odpowiedniego leczenia, które może uratować nie tylko pierś, ale i życie.

Jak chronić swe dziąsła?

3Choroby dziąseł zagrażają każdemu z nas i mogą nam sprawić wiele problemów. Jak zatem zadbać o zdrowie jamy ustnej? O czym warto pamiętać, by utrzymać swe dziąsła w dobrej formie? Pamiętajmy, że odpowiednia higiena jamy ustnej to podstawa.

Choroby dziąseł stanowią grupę tych dolegliwości, z którymi w przypadku jamy ustnej oraz problemów z jej odpowiednią pielęgnacją spotykamy się najczęściej. A przecież bolące dziąsła to masa problemów i przykrości, których możemy uniknąć. W jaki sposób? Zobaczmy, jakie są najczęstsze przyczyny problemów z jamą ustną. Wiadomo, że na nasze dziąsła bardzo duży wpływ ma dieta. Jeśli pojawia się w niej nadmierna ilość cukru, wcześniej lub później pojawią się również choroby dziąseł. Jeśli takiej diecie towarzyszyć będzie niewłaściwa pielęgnacja, kłopoty są gwarantowane. Częste sięganie po szczoteczkę oraz pastę do zębów to podstawa dla tych osób, którym marzą się zdrowe dziąsła. Ważną sprawą jest też częste odwiedzanie dentysty oraz stosowanie takich dodatków, jak nici dentystyczne czy też płyny do płukania jamy ustnej.

Mogą się one przecież okazać rewelacyjnym wsparciem. Pamiętajmy też o diecie i o ograniczeniu ilości słodyczy. Nasze dziąsła mogą na tym wiele zyskać, a im my sami możemy odczuć wiele korzyści wynikających z redukcji ilości cukru w naszym codziennym menu.

Zdrowe śniadanie: musli z siemieniem lnianym

4Zdrowa dieta to nie tylko lepsza forma i doskonały stan zdrowia. To również ważny element działań profilaktycznych, które mają chronić nas przed wieloma groźnymi chorobami.

Dla tych, którzy obawiają się stanów zapalnych rozwijających się w organizmie i chcą cieszyć się dobrą formą, doskonałym pomysłem mogą się okazać przepisy na smaczne i zdrowe śniadania. Ważną rolę odgrywają tu te produkty, na które powinna stawiać dieta mająca wspierać naturalną odporność organizmu. Produkty z pełnych ziaren zbóż, świeże owoce oraz bezcenne siemię lniane – oto składniki, z których można wyczarować smaczne, pożywne i zdrowe śniadanie. Wśród najciekawszych propozycji na poranne menu znajduje się przepis na musli z siemieniem lnianym. Jego podstawowymi składnikami są płatki owsiany oraz pół łyżeczki siemienia lnianego. Płatki i siemię łączy się z naturalnym jogurtem. By śniadanie było smaczniejsze i zdrowsze, warto dodać do musli takie składniki, jak pestki dyni oraz jabłko.

Takie śniadanie dostarczy nie tylko witamin i energii, ale tak ważnych dla zdrowia kwasów tłuszczowych omega-3. Kwasy te są wyjątkowo ważne w walce ze stanami zapalnymi, a systematyczne sięganie po siemię lniane może uchronić nas przed wieloma poważnymi chorobami.

Kąpiele ziołowe przy problemach z kręgosłupem

5Co robić, gdy pojawiają się problemy z kręgosłupem? Cierpiący kręgosłup uparcie upomina się o lepsze traktowanie, zaś podstawowym sygnałem o problemach z nim związanych jest ból.

W walce z bólem oraz przykrymi dolegliwościami można wykorzystać wiele metod. Obok tak ważnej wizyty u lekarza ulgę przy schorzeniach kręgosłupa mogą przynieść również lecznicze kąpiele ziołowe. Z jakich kąpieli ziołowych można skorzystać przy najczęstszych problemach z kręgosłupem? Czy faktycznie mogą przynieść one ulgę? Kąpiele ziołowe mogą korzystnie wpłynąć nie tyle na sam kręgosłup, co na wspierające go mięśnie. W wielu przypadkach przyczyną bólu kręgosłupa są zbyt napięte mięśnie, te zaś można skutecznie rozluźnić właśnie dzięki leczniczej kąpieli. Wystarczy tylko wybrać odpowiednie zioła i oddać się relaksowi w ciepłej wodzie z ich dodatkiem.

W przypadku takiego problemu, jakim jest sztywność kręgosłupa, najlepszym rozwiązaniem jest kąpiel w wodzie z dodatkiem igliwia świerkowego. Skrzyp z kolei może przynieść ulgę tym, którzy cierpią z powodu wypadnięcia dysku. Przy innych dolegliwościach z kręgosłupem ulgę może przynieść zaś mieszanka ziołowa, w której skład wchodzą: liście pokrzywy i rozmarynu, kwiaty rumianku oraz kłącza tataraku.

Zdrowe śniadanie: owocowe twarożki

Czy zdrowa dieta musi oznaczać rezygnację z drobnych przysmaków? Nie. Sięgając po twaróg i owoce możemy sprawić, że nasze śniadanie będzie nie tylko zdrowe i pożywne, ale i smaczne. Twarożki z owocami to szansa na rozpoczęcie dnia w miły i zdrowy sposób.

Jakie przepisy są tu szczególnie polecane? Przepisy na smaczne i zdrowe śniadanie bardzo chętnie sięgają po takie produkty, jak twaróg i owoce. Jednym z ciekawszych pomysłów na zdrowy początek dnia jest twaróg z truskawkami. Taki przysmak można bardzo szybko przygotować, a podstawowymi składnikami są tu: chudy twaróg, szklanka chudego mleka oraz 100 g świeżych truskawek. Dodatkiem do tych składników jest syrop klonowy (dwie łyżeczki) oraz odrobina wanilii. Taki przysmak z pewnością pozwoli każdemu na rozpoczęcie dnia w przyjemny i smaczny sposób. Inną propozycją na smaczne i zdrowe śniadanie jest przepis na twaróg z gruszką. Jakie składniki są tu niezbędne? Podstawa to chudy twaróg i mała gruszka. Pozostałe składniki to pełnoziarniste płatki owsiane (1 łyżka), siekane migdały (2 łyżeczki) i łyżeczka oleju rzepakowego. Smacznym i korzystnie wpływającym na smak takiego śniadania dodatkiem jest syrop klonowy.

Już jedna łyżeczka tego zdrowego przysmaku może zdziałać cuda i korzystnie wpłynąć na smak zdrowego śniadania.

Dookoła świata z przyprawami- Kminek

Kminek należy do rodziny selerowatych, pochodzi on z Afryki północnej i ze znacznej części Europy. Możemy zaliczyć go do ziół i przypraw ponieważ liście, nasiona i korzeń są oczywiście jadalne.

Pierwsze wzmianki o tej przyprawie, pochodzą z około roku 3000 przed naszą erą, co oznacza że jest to jedna z tych najstarszych przypraw uprawnych. Kminek to dwuletnia roślina, po tym jak wytworzy nasiona-obumiera. Sięga ona około 30-80 cm z liśćmi. Jest łatwo uprawianą rośliną, która woli raczej żyzną glebę i nasłonecznione miejsca. Posiada on słodkawy, lekko piekący smak. Kminek często jest mylony z kuminem, czyli „kminem rzymskim”. Zastosowanie tej przyprawy jest wszechstronne. Przyprawa może zachować swój smak i aromat zamknięta w szczelnym opakowaniu. Przy gotowaniu, warto dodawać go pod koniec ponieważ, zbyt długo gotowany-zyskuje gorzki smak. Świetnym zastosowaniem jest dodawanie go do tłustych potraw(gęsina, kaczka) jak i do serów(Holenderski ser).chociaż używa się go też do serów smażonych. Kminek jest również dodawany do kiszonej kapusty, chleba żytniego, pasuje do zup takich jak grochowa czy kapuśniak. Są również przepisy które uwzględniają tą przyprawę w wypiekach- paluszki, paszteciki jak i niektóre ciasta i babeczki. Niektórzy używają go do alkoholi np. wódki. Podobnie jak inne zioła i przyprawy, możemy tu wymienić zdrowotne właściwości, kminek wspomaga trawienie i jest wiatropędny.

Potrafi działać uspokajająco. Jest to po prostu przyprawa(zioło) która jest nie dość że zdrowa to jeszcze wszechstronnie wykorzystywana, i potrafi świetnie wzbogacić smak naszych potraw.

Zdrowe śniadanie: musli z olejem lnianym

Jakie produkty zajmują coraz ważniejsze miejsce w zdrowej diecie? Już dawno docenione zostało siemię lniane, które stało się powszechnie stosowanym dodatkiem do zup, sałatek i surówek. Równie ważną pozycję w zdrowej kuchni zajmuje olej lniany, po który tak chętnie sięgają osoby preferujące zdrowy styl życia.

Przepisy na zdrowe przekąski coraz częściej uwzględniają obecność tych wyjątkowych składników. Jednym z tych ciekawszych jest przepis na zdrowe, smaczne i pożywne zarazem śniadanie. To przepis na musli z olejem lnianym i twarożkiem. Jak przygotować śniadanie, które nie tylko dostarczy energii na cały dzień, ale i wielu cennych dla zdrowia składników odżywczych? Takie śniadanie można przygotować w szybki i prosty sposób. Podstawowym składnikiem jest tu olej lniany. Już dwie łyżeczki tego oleju wystarczają do przygotowania zdrowego musli. Oprócz tego produktu niezbędny jest twarożek (50 g), miód (łyżeczka) oraz łyżeczka mielonego siemienia lnianego. Przepis taki możne zostać wzbogacony o orzechy (najlepiej o orzechy laskowe) oraz o owoce.

W tym ostatnim przypadku szczególnie zalecane są świeże jabłka, choć w powodzeniem można dodawać do takiego musli owoce sezonowe. Gruszki, truskawki, jagody, maliny – ważne, by powitać nowy dzień smacznym i pełnym witamin śniadaniem.

Sposoby na kaca

Jednym zdarza się on częściej, innym – prawie nigdy. Bez względu jednak na częstotliwość występowania tego problemu, kac może skutecznie utrudnić życie. Szczególnie, gdy po zakrapianej alkoholem imprezie trzeba stawić czoło codziennym obowiązkom.

Po wypiciu dużej ilości alkoholu liczyć się niestety trzeba z tzw. syndromem dnia następnego. To bóle głowy i nudności, pragnienie oraz uczucie silnego zmęczenia. Kac jest wynikiem działania tych wszystkich substancji, które zawiera alkohol. Choć kac z czasem przemija sam, przykre dolegliwości wymagają podjęcia tych działań, które pozwolą się ich pozbyć nieco szybciej. Aspiryna i inne środki przeciwbólowe to najczęściej stosowane rozwiązanie. Ważne jest picie odpowiedniej ilości płynów, co chroni organizm przed nadmiernym odwodnieniem oraz spożywanie produktów zawierających spore ilości węglowodanów, co zmniejsza uczucie nudności.

W spaleniu zalegającego w organizmie alkoholu pomagają również soki owocowe, zaś bulion przywraca poziom soli i potasu w organizmie. Alkohol z organizmu pozwala również usunąć witamina C. Nic jednak nie zmienia faktu, że najlepszym sposobem na kaca jest zachowanie kontroli podczas picia.

Wysoki poziom cholesterolu

Na temat cholesterolu mówi się coraz więcej. Nie bez powodu. Jego podwyższony poziom we krwi stał się w ostatnich latach jednym z poważniejszych problemów w światowej medycynie.

Obok takich dolegliwości, jak nadciśnienie, otyłość, nadwaga i cukrzyca, to właśnie zbyt wysoki poziom cholesterolu jest przyczyną zawałów serca oraz udarów mózgu. Cholesterol jest zatem poważnym problemem, z którym próbuje się walczyć za pomocą upowszechniania wiedzy zarówno na jego temat, jak i na temat zdrowego żywienia. Choć leczenie zbyt wysokiego poziomu cholesterolu jest możliwe, najważniejsza jest profilaktyka i dbałość o takie elementy, jak codzienna porcja aktywności fizycznej oraz właściwa dieta. Dzięki temu można uniknąć leczenia za pomocą leków oraz rygorystycznych diet. U wielu osób, które już mają problemy z cholesterolem, istnieje spora szansa na poprawę sytuacji dzięki drobnej zmianie nawyków żywieniowych. Wiele produktów pomaga obniżyć wartość tłuszczów we krwi i obniżyć poziom cholesterolu. Podstawowe znacznie ma tu ograniczenie ilości spożywanych tłuszczów, unikanie nadmiaru cukrów oraz dodanie do diety tych produktów, które są dobrym źródłem kwasów tłuszczowych omega-3.

Udowodniono już, że zmiana nawyków żywieniowych może skutecznie pomóc w walce z nadmiarem cholesterolu oraz obniżyć jego poziom nawet o 30 procent. Taka dieta może okazać się najlepszym lekiem na tę dolegliwość, może być również istotnym uzupełnieniem dla tych osób, które muszą przyjmować leki.

Bookmarks